Dla wielu osób problem może stanowić rozróżnienie strony www w formie wizytówki firmy a sklepu internetowego. Oba możemy otworzyć na dowolnym urządzeniu w przeglądarce, jednak różnią się one przede wszystkim funkcją, jaką pełnią. W Internecie witryny mają swoje charakterystyczne cechy. Jakie?

Strona internetowa jako wizytówka firmowa

Technologicznie strona internetowa to coś, co znajduje się na statycznym HTML i CSS. Strona www zawiera dowolną treść udostępnioną w internecie przez serwer www. Po połączeniu pojedynczych stron i multimediów w jednej domenie tworzona jest witryna. Ważny w tworzeniu strony jest cel, jaki ma osiągać. Pozwala to dobrać odpowiednich dostawców usług, hosting i narzędzia.

Tak naprawdę każda stworzona strona jest wizytówką firmy. Jednak pojawiające się błędy na bardziej rozbudowanych platformach, mogą negatywnie wpływać na odbiór marki. W tym celu tworzone są wyłącznie wizytówki. 

To strony o prostej strukturze, które zawierają podstawowe informacje o firmie, usługach, produktach lub działalności. Wizytówka raczej nie zawiera podstron i realizowana jest w formie one-page. To jedna długa strona, którą można przeglądać za pomocą scrollowania. 

Strona ta sprawdzi się dla:

  • organizacji dążących do zwiększenia wiarygodności,
  • freelancerów, którzy zwierają na stronie wyłącznie dane kontaktowe.
  • małych firm, które działania promocyjne opierają o social media,
  • firm budujących dopiero większą stronę www.

Sklepy internetowe — strony z możliwością robienia zakupów

Sklep internetowy można zbudować na wiele sposobów: samodzielnie, z pomocą agencji lub skorzystać z usług platform eCommerce. To specjalnie zbudowana strona, która pozwala użytkownikom na dokonywanie zakupów. 

Produkty oferowane w sklepie internetowym powinny posiadać szczegółowe opisy, a także odpowiednie grafiki. Jest to ważne zarówno pod względem marketingowym, jak i użyteczności i łatwości dokonywania zakupów. Strona e-commerce powinna zawierać podstrony produktowe i zakładki z kategoriami. Potrzebne będą też: regulamin sklepu, zasady reklamacji i zwrotów oraz polityka prywatności.

Kluczowe staje się bezpieczeństwo, gdyż klienci wprowadzają swoje dane, dodają informacje o kartach kredytowych i wiele więcej. Stąd strona musi być wiarygodna i zapewnić szyfrowanie

Wizytówka a e-commerce

Sklepy internetowe są szczególnym rodzajem stron internetowych. Od podstawowej wizytówki www różnią się przede wszystkim funkcjonalnością, która skupia się na ułatwieniu robienia zakupów. Co jest najbardziej charakterystycznego dla sklepu www? Oczywiście koszyk! Zazwyczaj znajduje się w prawym górny rogu strony. 

Wyświetlane są także kategorie i podstrony z produktami, przy których widnieje przycisk Dodaj do koszyka. Sklep internetowy to przede wszystkim zaawansowane narzędzie do wygodnego przeglądania i finalizowania zakupów, a wizytówka to zbiór informacji o firmie.
Strona na WordPress to narzędzie, które jest bardzo intuicyjne i proste w obsłudze. Pozwala stworzyć podstawową stronę, edytować ją i dostosować do własnych potrzeb. To idealne rozwiązanie właśnie, aby stworzyć wizytówkę dla firmy.